Валютні кредити і здоровий глузд

Написано в Думки вголос
  • Переглядів: 1563

Є у мене тепер така розвага – вмикати телевізор (хоч не вмикав його кілька років до 2014-го) і переглядати красиве і динамічне ток-шоу під назвою телеканал «Рада».

 

Там дуже багато дійових осіб, багато з них мають неабиякі акторські здібності, деякі мають ще й потужні боксерські здібності. Але мало хто з них має працелюбні здібності.

Хочу висловитись щодо останніх подій, аля «кредитний майдан». Коротенька суть ось у чому – є собі купка людей. Ця купка людей в попередні роки взяли валютні кредити при тому, що основний дохід цих «збідованих» громадян у гривні. Тепер же якось так сталося, що офіційно з 2008 року курс виріс у три рази, а неофіційно – у всі чотири. І країна винна.

І прикол в чому – мав мужик в 2007 році зарплату 5000 гривень (а це на той час тисяча баксів) та й взяв собі здоровенний кредит в доларах, думаючи, що він його потягне. Час іде, все міняється. І навіть, припустимо, найкращий (малоймовірний) варіант, що мужик цей досі має цю роботу і отримує ті самі 5000 гривень. А курс вже 16. І його 5000 гривень тепер вартують щось біля 300 «зелених».

Ясен фіг, що цей дядя буде обурений – типу «домайданились», «пакращення», «жити по-новому». От і безвиході він і їде під ВРУ чи Нацбанк і галасує там, мовляв, ви у всьому винні – мені нема чим виплачувати кредит. Єдріть твою за ногу, а чим ти нахєр думав, коли оформляв кредит у валюті не твоєї країни і будучи дорослою людиною (знаючи яка срака в країні) припускав, що зможеш виплатити той кредит нещасний?

Моє відверте ставлення – всі ті люди є реально дебілами. І їх не просто треба змушувати виплачувати всі кредити, але ще й конфісковувати все майно у випадку несплати і садити за грати, а ще краще - в психлікарню за невиправний дебілізм. Що робить влада? Злякалися третього майдану і швидесенько перерахували їм ті кредити по курсу 8 гривень. (добре хоч не по курсу 5.05)

Потім всі дивуються чому в країні такий безлад. Одні агітують за дебільні вчинки, інші роблять дебільні вчинки, потім одні лякають других вчиненням ще одних дебільних вчинків. Просто цирк виродків якийсь.

Я ж не кажу, що влада біла і пухнаста, але ж не треба винити її за всі смертні гріхи. Кредит – річ сама по собі дебільна, а у валюті – то взагалі шиза. Окей, півбіди ще люди, які брали кредити в 2005-2007 роках, тоді реально було затишшя перед бурею проблиски стабільності в економіці, але поясніть що не так з людьми, які взяли валютні кредити після 2008 року? Ну бляха-муха, люди ж уже побачили, наскільки легко похитнути курс долара і якав країні може бути срака, то нафіга вони таке зробили?

Я взагалі можу зрозуміти кредити тільки у двох випадках - дуже рідкісний споживчий кредит на якусь потрібну річ, яка от "кровзноса" як потрібна, але грошей зараз не маєш. (айфони в кредит сюди не відносяться) І кредити на власну справу (а по-модному стартап). І то тільки у випадку, якщо це в національній валюті і людина перед цим все спланувала до найменших дрібниць. Все інше - ідіотизм.

А людський ідіотизм важко лікується. Інколи не лікується взагалі. «Занавєс».

Коментарі   

ML
0 # ML 2014-12-25 23:19
Не всі валютні кредити взяті "бо так захотілось". Там більшість валютні взяли, бо були змушені умовами банку.
Суть в тому, що у валюді дають більше, от і вся фішка. Тому це не дебілізм, а щось інше.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
PVS
0 # PVS 2014-12-26 08:24
Банківська безпека не настільки вар’яти: більше ніж клієнт теоретично може заробити не видадуть ні в гривні ні в доларах. Так що основним аргументом 99% цих дятлів була все-таки низька відсоткова ставка. Тому - таки так: дебілізм :-(
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-26 10:52
Крім заробітку є ще застава. Припустимо кредит взято для покупки квартири чи авто. Вони конфіскуються банком, в разі неплатоспроможн ості.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
PVS
0 # PVS 2014-12-27 15:24
Не бачу зв’язку між метою взяття кредиту і платоспроможніс тю. Якщо ти прийдеш в банк з довідкою, що в тебе мінімальна зарплата і скажеш «дайте кредит на Land Cruiser за дві сотні кілобаксів», то тебе ввічливо попросять звідти.

Так само як і нема зв’язку між метою і валютою. В час постійно згадуваних тобою 5грн/бакс ніхто принципово не впирався «давай гривні» чи «давай бакси». Це зараз всі хитропопі: платити хочуть only в гривнях, а отримувати only в баксах.

Тому я залишаюся при своїй думці: основним аргументом була низька відсоткова ставка. Хотіли схитрити і пролетіли — ніхто їм не винен.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 00:08
До речі, зовсім забув - кращі кредитні умови ніколи не привід на них так тупо клювати. Люди розуміли всі ризики і через власну недалекоглядніс ть поплатились, що і є дебілізмом.
"Змушені були умовами банку"? Шо це за нафіг? Кредит - це договір, на який ти пристаєш, тобто умови визначає банк і виключно твоя справа - погоджуватись, чи ні. А якщо хтось не читає умови і сліпо все підписує - це теж чергова порція дебілізму.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-26 10:56
Ти судиш по собі. Не всі в твоїх умовах живуть. Для декого і квартира і машина може бути життєво необхідним продуктом. Крім того, в час, коли долар був по 5 гривень - ніщо не віщувало змін на гірше. Це ще перед кризою було, якщо не пам'ятаєш. Так що ризики були мінімальними.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 11:13
Я суджу не по собі (бо я кредити ніколи не брав, тьфу-тьфу), а по людям.
Про період до 2008 я написав - це ще півбіди, але однаково ідіотський вчинок.
Квартира-машина? У 95% випадках це коли двоє вклепали дитину і хочуть бути дофіга незалежними від батьків. А це вже результат іншого дебільного вчинку.
Підозрюю, що ти або брав, або маєш кредит і зараз шукаєш смішні аргументи для виправдання такого вчинку.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-27 17:25
Quote:
Підозрюю, що ти або брав, або маєш кредит і зараз шукаєш смішні аргументи для виправдання такого вчинку.
Помиляєшся. Більш об'єктивно дивлюся на ситуацію.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-27 17:36
Quoting Владислав Мислінський:

Квартира-машина? У 95% випадках це коли двоє вклепали дитину і хочуть бути дофіга незалежними від батьків. А це вже результат іншого дебільного вчинку.

Це якась офіційна статистика? Зазвичай квартири купують, коли переїзджають у більш вигідні місця жити. Те ж саме і з машиною - більшість купляє її для роботи.
Щось у тебе на кожному кроці "дебіли", принцип "латентного гея", чи що?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-27 18:29
Це якась справжня статистика. В мене принцип - "правда-матка в лоб", це в тебе щось похоже на "латентний боржник". Така показна співчутливість до людей в трошки глобальніших масштабах приводить до політики.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2015-01-15 10:49
Я не співчуваю їм, їхні кредити - це їхні проблеми. Більше того, ніде не показував співчуття. Проблеми зі сприйняттям?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 11:16
пі.ес. машину в крайньому випадку можна брати тільки в лізинг, а не в кредит. Лізинг набагато менш ризикований договір.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Олександр
0 # Олександр 2014-12-26 03:03
Я маю депозити в гривнях і маю приблизно такі само відчуття.

Але знаю, хтось клав в доларах і не може тепер забрати взагалі нічого. В гривнях то хоч виплатять.

Тому все відносно.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-26 10:57
По курсу на гривні хіба не переводять?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 11:15
Знаєш по якому курсу переводять? По курсу 12-14 гривень. А те, що зараз менше, ніж за 18 гривень долари не дістати - це фігня?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2014-12-27 17:30
Сьогодні в приваті по 18, може я не туди дивлюся, чи за день піднялась на 4 гривні ціна?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
MrVigner
0 # MrVigner 2014-12-26 15:13
Про ситуацію з доларовими кридитами - не можу погодитися. Як сказав Ярослав, кредит міг буди життєво-необхід ним, а у валюті брали - значить були причини (чи переваги такого кредиту).
Влада винна у курсі долара, бо насправді не зробила нічого, щоб зупинити падіння гривні (наприклад, викорінити корупцію, щоб гроші з бюджету не зникали «в нікуди»). Крім того, влада не зробила нічого, щоб банки «продавали» долар. В результаті його можна купити тільки у валютчиків, які наживаються на паніці людей (і правильно).
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 16:25
Нуууу, чекай. Десь в Конституції вказано, що курс валют не повинен мінятися? Держава не зобов'язана контролювати курс.
Не зробила нічого? В 2008 році, наприклад, що мала зробити влада на фоні глобально піз*єцу? Можна було нівелювати якось девальвацію, що в принципі і старались зробити, тому й вийшов тоді курс долара не 20-30 гривень, а 8.
У 14 році фактично країна кілька місяців взагалі була без влади, тому я ще дивуюсь, що весною долар скакнув до 12-и гривень, а не до 30-ти.
Взагалі можна розпинатися про сотні факторів, які вкажуть на те, що влада - найменш суттєвим фактором була саме в цих двох ситуаціях, але який сенс, якщо ти вважаєш, що існують життєво-необхід ні валютні кредити?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
MrVigner
0 # MrVigner 2014-12-26 18:05
Держава не відповідає за курс долару, держава відповідає за гривню! Я не прихильник кредитів, але бувають такі ситуації. Те що ти в них не потрапляв - не означає, що не буває. Зараз мова не про 2008-мий, а про 2014-тий. Такої «світової кризи» нема, нехай долар трохи зріс, але далеко не настільки, як скочив курс.
Гривня дешевшає - і відповідальна держава. Ти мислиш надто вузько. Курс гривні падає навіть через те, що Україна стає щораз менш привабливою для інвестування й інвесторививодя ть звідси капітали. І це тільки одна з причин, які «на совісті» влади.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 18:12
Тобто те, що у нас забрали частину території і кинули проти нас військові сили взагалі ні при чому? Ясен хрен, що після такого ніякої привабливості для інвестування нема.
Запропонуй, будь ласка, кілька грунтовних кроків з економічної точки зору, які мали б стримати знецінення гривні? Може набрати ще боргів і нехай нацбанк розтринькує долари на інтервенції, щоб курс не скакав? Чи може не віддавати борги нафтогаза? Чи віддати пару областей ще росіянам і сказати, що так і було?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
MrVigner
0 # MrVigner 2014-12-29 17:46
Ні, не забрали. Ми самі віддали. Я не економіст, тому не запропоную. Але запропонував Балашов - навіг прибрати податки, інвестиції тоді самі полються в країну.
От що надумав: я не в захваті рішення, які прийнто стосовно «кредитного майдану». Виходить так, що їм по пів боргу попросту прощається. Тут проблема навіть не в курсі долара, а в «політиці підприємств».
Для прикладу: долар став дорожчий, всі товари подорожчали у гривнях (і ті, які в Україні виробляються), виходить платити більше треба. Але от в чому суть: товар, який виробляється підприємством у гривнях подорожчав сильно, а чи почало підприємство більше платити своїм робітникам? Ні.
Загалом, не там вирішення проблеми шукають.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-29 17:55
У Балашова, звичайно, є непогані ідеї, проте варто визнати, що його ідеї найближчим часом не будуть підтримані взагалі. Хоча б тому, що та система кардинально відрізняється від економічних систем більшості держав світу і через це виникатимуть постійно проблеми.
Якась розвинена країна і невелика - так, там є шанси ввести систему 5-10, але у нас це найближчі 20 років не вийде.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Пан П
0 # Пан П 2014-12-26 16:38
Я до 2009 року працював у банку і сам ті кредити видавав :eek: Але ніколи не брав, бо знаю зсередини яке ге ті кредити. Щодо валютних кредитів до брали у доларах виключно через більш низьку % ставку і звісно ніхто не очікував, що з гривнею буде така дупа.

"але поясніть що не так з людьми, які взяли валютні кредити після 2008 року"

Поясню, таких людей просто не має. Бо після осені 2008 року, коли гривня з 5 впала до 8 видача валютних кредитів була заборонена. Взагалі заборонена. Тож сьогоднішній кредитний майдан - це виключно люди, які брали кредити до осені 2008 року. Але таких людей є чимало, бо ще напротязі зими, весни і літа 2008 ми дофіга видали тих валютних кредитів. В середньому вдень видавалось 1-2 кредити, з них кожний другий-третій - валютний. І це тільки в тому банку де я працював, а скільки кредитів видали всі комерційні банки! Масштаби фінансової дупи дійсно чималі.

І ще не був би таким критичним, щодо людей, які опинились у скруті, приведу маленький факт, зараз в Україні вже понад 100 людей із валютною іпотекою наклали на себе руки... Це дійсно велика трагедія з якої не можна зловтішатись.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 16:42
Дякую за конструктивний коментар.
Бути критичним чи ні - то вже моя справа, а накладати на себе руки - то ще на рівень вищий дебілізм, ніж брати кредити. Самі люди створили цю "трагедію", а тепер їм мають всі співчувати?
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Пан П
0 # Пан П 2014-12-26 16:53
нема за що.

Щодо кредитних суїцидів, то згідний - накласти на себе руки через це, дійсно дибілізм, бо з будь-якої, навіть самої глибокої дупи мають знаходити вихід.

А щодо їм мають сплачувати, то я думаю, що ні ви, ні я не будемо сплачувати чужі кредити, тут звісно попадуть банки, порівно з позичальниками, і ті хто брав, і ті хто давав в рівнй мірі мали б розділити відповідальніст ь, це справедливо (на мою думку, але звісно я можу бути не правий).
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2015-01-15 10:52
Пане П, скажіть ще чому банки банкрутують. І чи насправді їм так вигідно мати неплатоспроможн их клієнтів, як здається це на перший погляд.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
MrVigner
0 # MrVigner 2014-12-26 18:09
Знаєш одний з парадоксів, через який «кредитний майдан» взагалі є? Ні, це не стільки курс, скільки політика банків. От вказано на таблі банку, що курс такий то. То чому той, хто виплачує кредит не може прийти в цей банк, поміняти необхідну суму і віддати її? Натомість банк не продає валюти, не бере гривневий еквівалент по своєму ж курсу і, як результат людям доводиться купувати долар набагато дорожче у валютчиків.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
Владислав Мислінський
0 # Владислав Мислінський 2014-12-26 18:17
О, вже банки винні. З самого початку існування банків це були установи з "не дуже лояльною" політикою. А ти попробуй піди і докопайся до них через таку "несправедливіс ть"? Шукай проблему в корені, а не на поверхності. Нема кредиту - нема проблем.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
MrVigner
0 # MrVigner 2014-12-29 17:49
«Нема кредиту - нема проблем.» - Звісно, з цим я погоджуся.
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись
ML
0 # ML 2015-01-15 10:51
Нема людини - нема проблем :lol:
Відповісти | Відповісти з цитатою | Цитувати | Поскаржитись

Додати коментар

Security code
Оновити

Поисковый анализ сайта
2011-2017 Всі права захищено.
При копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт myslinsky.org обов"язкове, інакше - знайду і руки відірву :)
Designed by Myslinsky Vladislav.
Головна | Контакти | Про автора